Tuesday 10 April 2012

Terkenang semasa dulu.....

Assalamualaikum....

Berbicara tentang kawan....Memang banyak kategori kawan ni...Tapi ishhhhh....baik janganlah dikategorikan kawan....Semuaaaaaaaaaaa saya kawan...wah gitu......

Cerita tentang kawan, teringat aku tag line kawan aku masa kat sekolah dulu.....(Maklumlah dulu2 kan kalau student tahun akhir kat sekolah tu kena tulis motto atau kata2 hikmah kat belakang majalah tu)...hehehe....Nama kawan aku tu  Norhudiin Danu atau kami panggil Ain....Dia punya motto masa tu 'Tanpa kawan, hidup kesunyian'...Trrrrrrr........Masa tu aku dok terfikir...apa ajelah dia ni, tak ada kawan pun sunyi ker???...Maklumlah, masa tu aku terlambat sket matang ataupun omputih kata 'matured'.....chewahhh......

Korang nak tau....Aku punya motto masa tu 'never care 4 what they do...never care 4 what they know...But I know'.....Ntah apa angin aku pakai lagu matellica jadikan motto...(maklumlah tak matured lagi...huhuh....)Tapi itu bukan pointnya...Aku cuma teringat motto Ain tu jek...Dan sekarang memang aku akuilah motto tu....huhuhuh.....

Memang sedih kan kalau tak ada kawan....Rasa macam tak best jek hidup tu....Macam makan nasi berlaukkan masak lomak tapi tak ada sambal belacan..Macam dunia ni tak ada serinya...errrr........dan macam2 lagilah punya macam....

Dan bila ada kawan ni...Kuasanya lain.....Dunia kita berseri2...Kita akan sentiasa rasa dihargai dan tak akan sunyi..pergh ayat....

Menyorot sejarah kawan2 aku....Memang ada ramai....sehingga ke hari ini pun masih 'keep in touch'...Walau berjauhan dan tahu tentang hal masing2 sikit2 jek...Nak macam dulu pun...bukannya boleh...Al-maklumlah masing2 dah berkeluarga...beranak-pinak...dan sibuk dengan hal masing2....

Sekolah rendah...

Errr.....Aku rasa peringkat ni belum kenal erti 'best friend' kot...maklumlah...kecik lagi....Tapi aku ada juga kawan2 setaman aku Linda, Fatimah termasuklah Amal Hayati (a.k.a sepupu aku)...urmmm (yg terlupa sebut tu minta maaf ya)....Kami ni dulu 'perasan' nak jadi penyiasat...Masa tu kan glamer novel 5 sekawan dengan 7 penyiasat...So hari2 ada jelah aktiviti kami...Mandi kat parit...Pergi ke satu rumah terpencil ni (ada atuk dan nenek yang duduk situ)...suka bakarkan ubi untuk kitorang...Dan yang paling best bila ke rumah Linda coz boleh main dengan kambing & makan buah koko(errrr....ada lagi ke tak buah tu ek???)...Sebenarnya tertubuhnya grup ni pun coz kitorang selalu pergi sek agama sama2 dan  rayan2 bersama...ehehehe...seronok lah....kawan dalam konteks memenuhi masa dengan aktiviti... Belum kira kawan2 sejiranan lagi....Sharudin, Chong,Wati,Ayu,Wira....Haaa...yang ni kawan sepermainan...main apa lagi kalau tak galah panjang, konda-kondi,ceper,batu seremban dsb.............huuhhhhh pendek kata tak pernahlah sunyi hari2ku...

Tapi...
Bila dah habis sekolah rendah...Masing2 dengan haluan masing2....Aku ni lagilah..Form 1 dah masuk asrama...balik rumah time cuti sekolah jek....Bila dah berjumpa malu2....iyalah..dah baligh...takkan nak sama mcm kecik2 pulak kan....Paling2 yg masih keep in touch..dengan jiran aku...And of cozlah Amal coz dia sepupu aku... .

*********************************
Sekolah Menengah....
(SMKAS)...masa ni aku tubuh grup lagi...kali ni kami digelar grup 'anti lelaki'...errr...itu adalah gelaran yang diberikan oleh orang lelaki coz kami tak 'LAYAN' lelaki....errrr...(perlu ke layan??)..
Tapi maaf cakap, aku lupalah sesiapa yang berkenaan...coz setahun jek aku kat situ..Lepas tu aku di'pindahkan' ke sekolah lain sebab my parent tak mahu berjauhan dengan aku...huhuhuh....

***********************************
SMAKJ.....
Tu dia....aku bersyukur kerana dikurniakan sahabat yang sangat 'BEST' bagi aku...Nama dia Najuwa tengku Bakar....a.k.a makcik saudara aku....ehehee....Dia yang paling rapat...Dan yang paling best, banyak perkara aku belajar dari dia..Orangnya sangat kelakar dan sangat menghiburkan seluruh warga aspuri....Selain Juwa...kawan2 yang lain pun ramai...Kawan satu dorm...Kawan satu study grup...Kawan sekelas...Kawan sekepimpinan...dan macam2 lagilah....(errr...slot kawan SMAKJ) ni akan aku novelkan...so, tak bley cerita lebih2...nanti tak suprise....dan aku paling ingat mottto Juwa dalam majalah sekolah tu...'walau dalam mana pun, jasad aku ditanam...Aku...akulah JUA'...hahaha..memang sempoi....

******************************
Maahad Johor....
Rakan2 di sini kebanyakannya dari kawan2 aku di SMAKJ...Kat sini yang paling aku ingat rakan2 dari Dorm FAIZAH....Ain,Anjang,Along,Angah,Uda,Uteh,Andak,Alang,Ucu....Tak lupa juga rakan2 sekepimpinan...(Maklumlah, terpilih jadai MPP...so, kawan2 sebarisan pimpinan tulah)..

No comments:

Post a Comment